31 enero 2010

Hello families!

Hemos empezado un nuevo trimestre que viene cargado con muchos conceptos que queremos que conozcáis.
Como ya sabéis, en esta etapa educativa la enseñanza del inglés se basa fundamentalmente en el desarrollo de la habilidad auditiva a través de juegos, canciones y actividades que requieran implicación y movimiento. Por ello, además de aprovechar para daros a conocer el vocabulario y estructuras que estamos trabajando, también os incluyo unos links de youtube para que se los pongáis a los niñ@s en casa y ya veréis cómo pasarán un rato agradable cantando y bailando con el inglés. Los he colocado en la columna de la derecha, English song`s, justo debajo de las canciones de cada símbolo.


3 años

TEMA
La familia.

LENGUAJE ACTIVO
Nuevo: mummy, daddy, brother, sister, family, house
Repaso:, Monkey, Hello, bye bye. It’s sunny, it´s cloudy. Red, yellow, blue, green, orange. Los números del 1 al 4


4 años

TEMA
La fruta.

LENGUAJE ACTIVO
Nuevo: apple, orange, banana, cherries, plum, pear, light, water.
Repaso: Hello, Los números del 1 al 6. Bye, Bye, For me, Yes/No

LENGUAJE PASIVO
Sit down, please, Stand up, please, It’s Monkey, Very good!, Well done! What can you see?, What’s this?, Who’s this?, What colour is it?, What number is it?, What’s next?, Now let’s listen to the story, Let’s sing the song!, Now let’s act out the story!, It’s time to say bye bye!. See you tomorrow/next time/next lesson, etc.

ESTRUCTURAS COMUNICATIVAS
Can I help you?, I’m helping!, Yum yum!, Oh, no!, Thank you, I’ve got (an apple), For you, fruit salad.




5 años

TEMA
Los juguetes

LENGUAJE ACTIVO
Nuevo: ball, car, doll, teddy, train, yo-yo, big small.
Repaso: Watch out!, Oh no!, Thank you, play, Los colores, Los números 1-8, dress, hair, round and round, up, down, stars

LENGUAJE PASIVO
Sit down, please, Stand up, please, It’s Monkey, Very good!, Well done! What can you see?, What’s this?, Who’s this?, What colour is it?, What number is it?, What’s next?, Now let’s listen to the story, Let’s sing the song!, Now let’s act out the story!, It’s time to say bye bye!. See you tomorrow/next time/next lesson, etc.

ESTRUCTURAS COMUNICATIVAS
It’s too big., Is it too small?, Beep beep!, Choo choo!, wheel, toy, I’ve got a train., I’m ready., Let’s go

No hay comentarios: